Art kino Arsen je jedno od 25 nezavisnih kina diljem Hrvatske u kojima će se deseti put zaredom održati Maraton kratkometražnih filmova, manifestacija kojom se na najkraći dan u godini, 21. prosinca, slavi kratka filmska forma.
Program u organizaciji Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) i Kino mreže donosi selekciju kratkometražnih filmova iz Hrvatske i Europe, a uključuje mnoštvo nagrađenih naslova od kojih su neki već prikazani u sklopu prijašnjih Maratona te izbor izvrsnih filmova koji su pomalo pali u zaborav i dugo se nisu nigdje mogli pogledati.
U Art kinu Arsen bit će prikazano sedam odabranih domaćih naslova ukupnog trajanja 94 minute – detalje o filmovima pročitajte niže.
ULAZNICE: 25,00 kn (3,32 €)
Dostupne online, u City Pointu i na blagajni Kuće umjetnosti Arsen.
Za članove Kluba prijatelja cijena ulaznice je 20 kuna.
PROGRAM:
Zvir
r. Miroslav Sikavica, Hrvatska, igrani, 2016., 15′
Lakomisleno prihvaćen građevinski posao u apartmanskom naselju na obali pretvara se u komplikaciju za bagerista iz zaleđa koji, da bi sačuvao očinski autoritet te odradio legalan ali prljav posao, mora ukloniti neželjena svjedoka.
Film Zvir osvojio je brojne nagrade, među kojima se posebno ističe ona iz Cannesa – posebno priznanje u programu 15 dana autora.
Život s Hermanom H. Rottom
r. Chintis Lundgren, Estonija, Hrvatska, Danska animirani, 2015., 11’06”
Herman H. Rott, štakor i panker, samuje u neredu svog stana. Jednoga dana umiljata malograđanska mačka ugleda pijanog Hermana kako se vraća kući. Smjesta zaključuje da je vrlo šarmantan te se useljava u njegov stan – bez pitanja.
Višestruko nagrađivani animirani film estonsko-hrvatske autorice Chintis Lundgren prikazan je na više od trideset filmskih festivala, uključujući i znameniti Međunarodni festival animiranog filma u Annecyju.
Sve, još uvijek, u orbiti
r. Dane Komljen, James Lattimer, Hrvatska, Njemačka, Srbija, Brazil, dokumentarni eksperimentalni, 2016., 23′
Sve, još uvijek, u orbiti, premijerno prikazan u natjecateljskoj sekciji prestižnog Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu, povezuje dva naoko nepovezana momenta u izgradnji Brasílije: san talijanskog sveca Don Bosca kojim se opravdavalo stvaranje novog brazilskog glavnog grada i maleni gradić koji su izgradili radnici koji su gradili megalopolis i u kojemu su sa svojim obiteljima živjeli. Kako opravdati grad nastao na temelju sna i koji dijelovi njegove gradnje ostaju nevidljivi? Odgovor leži negdje između bajke i dokumentarnog filma.
“Stranac” u mojoj glavi
r. Petra Balekić, Hrvatska, animirani, 2017., 4’27”
Film je autoričin pokušaj rekonstrukcije Camuseva Stranca, romana koji je čitala prije dvanaest godina. Sjećanje se s vremenom svelo na atmosferu i fragmente, kojima redateljica u filmu pokušava dati kontekst kako bi se što više približila izvornoj radnji.
Siguran let
r. Aldo Tardozzi, Hrvatska, igrani, 2017., 24′
Zdravko i Višnja organiziraju put u Australiju za cijelu obitelj. Uplašeni učestalim vijestima o otmicama i avionskim nesrećama, odlučuju podijeliti obitelj u dva aviona. Odjednom nastaje burna rasprava oko toga tko će putovati s kim, a na vidjelo izlaze obiteljske nesuglasice.
WhiteTrash
r. Sunčica Ana Veldić, Hrvatska, dokumentarni, 2017., 11’36”
U magleno zimsko jutro zagrebačko smetlište Jakuševac nudi distopijsku sliku pustoši koju remete radni strojevi, galebovi i poneki čovjek.
Soba
r. Ivana Jurić, Hrvatska, animirani, 2011., 5′
U hotelskoj sobi žena (lutka) čeka poziv svog ljubavnika (lutak). Njegov dolazak i seks za nju su poput rituala koji ju odnose u lebdeće i ugodno stanje svijesti. Ona se otvara muškarcu putem seksa, dok muškarac/lutak sve to doživljava kao pražnjenje nakon kojeg nestaje poput dima. Lutka razočarana i povrijeđena ostaje sama u praznoj sobi.